Skip to content

Švietimo pagalba mokiniui

Psichologinės pagalbos paskirtis – stiprinti mokinių psichologinį atsparumą ir psichikos sveikatą, prevencinėmis priemonėmis skatinti saugios ir palankios ugdymuisi aplinkos mokykloje kūrimą, padėti mokiniams atgauti dvasinę darną, gebėjimą gyventi ir mokytis, aktyviai bendradarbiaujant su jų tėvais (globėjais, rūpintojais).

Socialinės pedagoginės pagalbos paskirtis – padėti tėvams (globėjams, rūpintojams), kad būtų įgyvendinta vaiko teisė į mokslą, užtikrinti jo saugumą mokykloje: šalinti priežastis, dėl kurių vaikas negali lankyti mokyklos ar vengia tai daryti, sugrąžinti į mokyklą ją palikusius vaikus, kartu su tėvais (globėjais, rūpintojais) padėti vaikui pasirinkti mokyklą pagal protines ir fizines galias ir joje adaptuotis.

Specialiosios pedagoginės ir specialiosios pagalbos paskirtis – didinti asmens, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymosi veiksmingumą.

Pagalbos mokiniui specialistai:

  • socialinė pedagogė – Eva Jackevič;
  • psichologė – Evelina Jakubovic;
  • logopedė, specialioji pedagogė – Eva Garčevska.

Socialinis pedagogas

Socialinio pedagogo funkcijos:
1. Įvertinimo (renka informaciją, analizuoja, daro išvadas).
2. Konsultacinė (pataria, padeda, konsultuoja).
3. Teisinė (atstovauja, gina vaiko interesus).
4. Korekcinė (tarpininkauja, skatina, įgalina, padeda adaptuotis, aktyvina).
5. Vadybos (organizuoja, telkia, planuoja, priima sprendimus ir už juos atsako).
6. Šviečiamoji (informuoja, aiškina).
7. Prevencinė (numato neigiamus reiškinius, poelgius ir padeda jų išvengti).
8. Socialinio ugdymo.

Socialinė pedagogė Eva Jackevič teikia konsultacijas bibliotekoje darbo dienomis nuo 8.00 val. iki 12.00 val.

Iškilus klausimams galima susisiekti elektroniniu paštu: ewcia.gabija@gmail.com

Psichologas

Mokiniai į gimnazijos psichologą kreipiasi, kai:

  • susiduria su mokymosi sunkumais, nenori mokytis ar lankyti pamokų;
  • susiduria su įvairiomis baimėmis: lankyti mokyklą, kalbėti prieš klasę, rašyti kontrolinius, laikyti egzaminus ir kt.;
  • nori pagerinti savo bendravimo įgūdžius: išmokti valdyti neigiamas emocijas, susidraugauti, atsisakyti drovumo;
  • nori išmokti kūrybiškai spręsti problemas;
  • susiduria su liūdesiu ar nerimu;
  • liūdi dėl to, kad skiriasi/išsiskyrė ar išvyko gyventi į užsienį tėvai (ar vienas iš jų);
  • nori pasikalbėti su suaugusiuoju, kuris jo nebaus ir neišduos;
  • susiduria su sudėtingomis gyvenimiškomis situacijomis.;
  • abejoja dėl savo gebėjimų bei talentų;
  • nori atsisakyti žalingų įpročių;
  • nori tobulėti kaip asmenybė ir t. t.

Mokinių tėvai į gimnazijos psichologą kreipiasi, kai:

  • nori sužinoti vaiko nesėkmių mokykloje priežastis ir spręsti su jomis susijusias problemas (mokymosi motyvacijos, nepažangumo, pamokų nelankymo ir t.t.);
  • nori, kad jų vaiko gebėjimai būtų psichologiškai įvertinti dėl specialiojo ugdymo paskyrimo;
  • nori patobulinti bendravimo su vaiku ar vaiko auklėjimo įgūdžius;
  • tiki, kad santykius su vaiku gerinti įmanoma ir niekada ne vėlu;
  • vyksta skyrybų procesas ir tėvai rūpinasi vaiko psichologinės gerovės išsaugojimu;
  • pasikeitė vaiko elgesys ir tėvai neatranda elgesio pokyčių priežasčių;
  • vaikas agresyvus, negebantis valdyti neigiamų emocijų;
  • vaikas konfliktuoja su mokytoju ar klasės draugais;
  • nori sužinoti ar kyla klausimų apie vaiko raidos ypatumus ir t.t.

Psichologė E. Jakubovič teikia konsultacijas 305 kab.

Darbo laikas

Antradienis: 8.30-15.00

Trečiadienis: 8.30-15.00

Dėl susitikimų ne konsultacijų metu ar iškilus klausimams galima susisiekti elektroniniu paštu: obrembskio.psichologas@gmail.com

Logopedas, specialusis pegadodas

Gimnazijos logopedė, specialioji pedagogė  Eva Garčevska

El. paštas: evadoveiko@gmail.com

 Darbo laikas

Logopedė, specialioji pedagogė Eva Garčevska teikia konsultacijas 112 kabinete darbo dienomis nuo 8.00 val. iki 15.00 val.

Logopedo funkcijos:

Tirti mokinių kalbos, skaitymo, rašymo įgūdžius, papildyti kalbos tyrimo korteles.

Komplektuoti mokinių grupes, pogrupius ir teikti individualią pagalbą pagal kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimus

Įvertinti mokinių kalbos, kalbėjimo, skaitymo bei rašymo sutrikimus.

Vesti mokinių grupėms (45 min.), 3 – 4 mokinių pogrupiams (20 – 25 min.) pratybas logopediniame kabinete.

Padėti mokiniams, turintiems kalbos, kalbėjimo sutrikimų adaptuotis klasėje, mokyklos bendruomenėje.

Kelti savo kvalifikaciją, aktyviai dalyvauti mokyklos metodinėje veikloje.

Bendradarbiauti su tėvais, teikti pagalbą specialiųjų poreikių mokiniams.

Specialiojo pedagogo teikiamos paslaugos mokykloje:

  • Mokinių pirminis pedagoginis įvertinimas;
  • Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimas (individualių, pogrupinių užsiėmimų vedimas) mokiniams,  atsižvelgiant į kiekvieno specialiųjų ugdymosi poreikių mokinio gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus;
  • Mokytojų, kitų pagalbos mokiniui specialistų, mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) konsultavimas specialiųjų poreikių mokinių ugdymo klausimais;
  • Mokyklos bendruomenės švietimas specialiųjų poreikių mokinių ugdymo organizavimo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais;
  • Bendradarbiavimas su mokyklos specialistais, klasės auklėtojais bei dalykų mokytojais.
  • Bendradarbiavimas su Vilniaus rajono psichologine – pedagogine tarnyba;
  • Specialiųjų poreikių mokinių bylų tvarkymas;
  • Metodinės medžiagos ir literatūros kaupimas.

Švietimo pagalba mokiniui teikiama remiantis šiais teisės aktais:

Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašas https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/f66068a08e0a11e7a3c4a5eb10f04386/asr

Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašas https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/624ea570a19111e69ad4c8713b612d0f

Gimnazijoje krizės valdomos įstaigoje patvirtintu Krizių valdymo Vilniaus r. Maišiagalos kun. J. Obrembskio gimnazijoje tvarkos aprašu:

Rekomendacijos dėl krizių valdymo mokyklose https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/5824b5c022a111e88e8fef3b3f51dc2f

Vaiko brandumą mokyklai, specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančių dėl išskirtinių gabumų) įvertinimą, specialiojo ugdymo ir (ar) specialiosios pedagoginės, psichologinės, socialinės pedagoginės pagalbos skyrimą mokiniams (vaikams) nuo gimimo iki 21 metų atlieka Vilniaus rajono pedagoginė psichologinė tarnyba https://ppt.vrsa.lt

Puslapis Atnaujintas: 5 sausio, 2024

Skip to content