Muzika, viena iš meno sričių, atpalaiduoja žmogaus psichiką, skatina jautrumą ir visapusišką kūrybą. Muzikinė kalba yra specifinis kodas, jungiantis žmones visame pasaulyje. Štai kodėl jo buvimas yra toks svarbus ankstyvoje vaikystėje.
2020-2021 mokslo metais mūsų gimnazijos priešmokyklinukai dalyvavo penktame edukacinės programos „Muzikos šalis“ leidime „Muzika tai matematika“. „Muzikos šalis“ yra edukacinė programa skirta ikimokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams, bei mokytojams. Įkvėpta, pvz., Batia Strauss, Zoltano Kodaly, Carlo Orffo metodų, edukacinės programos autorė Karolina Szczerbakowska Biniszewska siūlo išplėsti vaikų žinias apie muzikinius kūrinių elementus, kurių dėka galime kalbėti apie muziką kaip profesionalūs muzikantai.
Priešmokyklinėje grupėje programa buvo įgyvendinama nuo 2020 m. rugsėjo iki 2021 m. birželio. Programos „Muzika tai matematika“ tikslas yra skatinti ikimokyklinio amžiaus vaikų jautrumą ir muzikinę vaizduotę bei lavinti matematinius įgūdžius muzikos dėka: skatinti mokinių vaizduotę, kūrybinę veiklą ir matematinius gebėjimus, taip pat įgytas žinias naudoti kasdieniniame gyvenime, akcentuojant muzikinį ugdymą.
Kiekvieną mėnesį iš programos autoriaus gaudavome atliktinas užduotis, kurių dėka buvo lavinamas ritmo pojūtis (muzikinis ir matematinis), skaičiavimo, detalių skaičiavimo, rinkinių kūrimo ir skaičiavimo įgūdžiai, bandymai suprasti muzikos ir matematikos simetriją, įgyti muzikos kodavimo pradmenis. Įgyvendinant programą dainuodavome su vaikais – adagio ir piano, o paskui – ALLEGRO ir FORTE! Taip pat buvo pristatyti muzikos instrumentai, bei suskirstyti į šeimas: klavišiniai, styginiai, pučiamieji ir mušamieji.
Matematika ugdyme yra nuolatinis ir plačiai žinomas vaiko vystymąsi palaikantis elementas, todėl muzikinio ugdymo įvedimas gali suteikti jo pranašumų platesnei gavėjų grupei. Be to, programa buvo sukurta dėl poreikio pabrėžti muzikos pedagogikos svarbą mūsų gyvenime ir didelę matematikos ir tiksliųjų mokslų įtaka menui.
Muzikinis-matematinis nuotykis sukėlė begalę teigiamų emocijų. Užsiėmimų metu vaikai puikiai praleido laiką ir lavino ne tik muzikinius, bet ir matematinius įgūdžius. Vaikų šypsenos ir noras dalyvauti programoje įrodo, kad pavyko pasiekti su savo ugdytiniais pagrindinius programos tikslus: kad muzika yra matematika, o matematika – muzikoje.
Priešmokyklinio ugdymo pedagogė
Violeta Grinevič